Hultenheim Redovisning är en digital byrå som gör det möjligt för dig att följa hur ditt företag går i realtid och arbetar aktivt för att minska ner pappershanteringen.
Bolaget bildades under 2023 av mig, Frida Hultenheim, som har en mångårig erfarenhet som revisor och har gedigen erfarenhet inom redovisningsfrågor, skattefrågor och rådgivning. Jag är i grund och botten en Nybro tjej och är både född och uppvuxen här. Nu har jag tillsammans med min familj flyttat tillbaka till Nybro efter att ha bott i Stockholm under några år.
Jag började min karriär med en kandidatexamen inom företagsekonomi från Linnéuniversitetet i Kalmar. Under mina studietider så arbetade jag även extra på Swedbank i Nybro som banktjänsteman, där jag hade hand om diverse bankärenden inom privatekonomi.
Vidare har jag även arbetat på Pensionsmyndigheten i Växjö med internationell pension och på Kronofogdemyndigheten i Kalmar med skuldsanering. Under dessa år fick jag kunskap i vilka skyddsnät vi har i Sverige för ens privatekonomi och vilka fallgropar man kan hamna i.
Därefter började jag arbeta med företagsekonomi för första gången på Delta Rev i Stockholm, som är en mindre revisionsbyrå. Här utförde jag revision på små och medelstora företag inom blandade branscher, vilket har gett mig en bred kunskapsbas. En revisors roll är att granska ett företags bokföring och bokslut och säkerställa att det inte finns några väsentliga fel, till skillnad från en redovisningsekonom som upprättar själva bokföringen. I samband med att vi flyttade tillbaka till Nybro jobbade jag även med revision på Deloitte i Kalmar.
Efter att ha arbetat med revision i ca 5 år kände jag att det var dags för en ny utmaning och tog steget att starta en egen redovisningsbyrå. Jag känner mig trygg i att jag kan hjälpa dig med din ekonomi och se helheten av din ekonomi som småföretagare, där både frågor som rör den privata och företagets ekonomi är centrala.